Digitální revoluci v cestovním ruchu spustil až covid, říká autor mobilní aplikace Doležal

5. říjen 2022

„To nejzajímavější, co se v cestovním ruchu stalo, byla pandemie covidu, která způsobila největší krizi od 2. světové války. Turismus přitom v ekonomické krizi kolem roku 2008 klesl, ale jen o nějakých pět procent – takže skoro nic. Proto nebylo tolik důvodů, proč odvětví inovovat,“ popisuje Jan Doležal, který je podepsaný pod novou mobilní aplikací spojující památky, atrakce, zajímavá města i regiony celého světa. „Covid spustil digitální revoluci,“ dodává.

„A najednou staré modely turistiky s různými papírovými mapičkami, papírovými průvodci nebo dokonce hardwarovými audio průvodci – což už vůbec nedává smysl si půjčovat, protože si každý nosí daleko lepší ve své kapse – dostaly strašnou ránu.“

Čtěte také

Pak několik zavedených firem v cestovním ruchu ohlásilo bankrot a lidé podle Doležala konečně pochopili, že přichází digitální revoluce. „Všichni vidí: Pozor, teď se to mění, teď je ta příležitost. Potřebujeme se digitalizovat.“

„V krátkodobém horizontu nás pandemie jistě zdržela, dlouhodobě ale pomohla. Protože možná až o dekádu akcelerovala digitální transformaci v cestovním ruchu – a zároveň vyhladila většinu konkurence,“ myslí si.

Jan Doležal, cestovatel

Sám vždy nesmírně rád cestoval.

„Někdy od 17 let jsem jezdil stopem po Evropě. Pak jsem s batohem začal létat různě po světě, nejdřív skoro bez peněz. Když jsem pak začal pracovat, tak firma mě posílala letadlem řešit různé projekty… vlastně jsem procestoval nějakých 65 zemí světa,“ popisuje.

Víc se dozvíte v audiozáznamu pořadu Hovory Davida Šťáhlavského.  

Spustit audio

Související