Češství se vytrácí, naše společnost je spotřební a sobecká, soudí operní pěvkyně Urbanová
Váha pro ni byla mindrák a hendikep. Doba, kdy operní pěvkyně a pěvci mohli být obrovští, je už dávno pryč, říká. Politiku se prý snaží sledovat, ale neví, co si o ní myslet.
V Národním divadle panovala loni bouřlivá atmosféra, která provázela i jmenování nového uměleckého šéfa Opery Per Boye Hansena. Po jeho nástupu se prý ale podle operní pěvkyně Evy Urbanové uklidnila.
Čtěte také
„Zatím jsou to ale smíšené pocity. I když spolu vycházíme velice dobře,“ svěřuje se Urbanová s tím, že stále nepoznala směr, kterým se chce norský režisér ubírat.
Národní divadlo je pro ni přitom zásadní instituce. „Jsem Češka a pro mě je největší meta Národní,“ tvrdí. Její největší sen bylo zazpívat si Libuši nebo Miladu, a ten si splnila.
Jsme spíš obyvatelé EU
Češství je pro Urbanovou také důležité. „Dává mi strašně moc, ale ze společnosti se vytrácí,“ stěžuje si. „Neskutečně mi vadí třeba to, že poslouchám televizi, kde se mluví česky, a najednou se tam objeví dvě anglická slova… Jen abychom byli ‚in‘.“
Podle Evy Urbanové je dnes spousta Čechů spíš obyvateli EU než České republiky a na svou vlast nejsou příliš hrdí. Českou společnost navíc vidí jako velice spotřební a sobeckou. Hlavně mladá generace chce být „in“ a je pohodlná, uzavírá.
Poslechněte si celý rozhovor Barbory Tachecí s Evou Urbanovou. Mluvily spolu také o životní spokojenosti, dětech nebo operaci dutin.
Související
-
Host: slovinský operní režisér Rocc - šéf Státní opery v Lublani
V pouhých 39 letech jeden z nejvyhledávanějších evropských operních režisérů a umělců. Pod jeho taktovkou se zahájil světový festival Pražské Quadriennale.
-
Producentka Alena Kunertová vozí 20 let do Prahy z celého světa vycházející hvězdy světové opery
Jak náročný je tento typ produkce? Jak nejlépe oslovit poměrně úzké publikum? Mají hvězdy vrtochy a netradiční požadavky? Připravil Vlastimil Ježek.
-
Naše divadlo nemá v zahraničí dobrou pověst, konstatuje šéf činohry ND Špinar
Divadelní režisér a umělecký ředitel Činohry Národního divadla Daniel Špinar získal prestižní post ve výběrovém řízení s konceptem Nová krev v roce 2014.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.