Česká potravina a Vyrobeno v ČR. Jsem skeptický k účinnosti nových značek, tvrdí marketingový odborník

1. červen 2015

V obchodech se už brzy objeví dvě nová označení potravin.

Jak uvedl ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) v televizi Prima, jeho úřad připravil vyhlášku, která počítá se značkami Česká potravina a Vyrobeno v České republice.

  • Ministerstvo zemědělství plánuje nové značky: Česká potravina a Vyrobeno v ČR. Moderátor Jan Bumba se ptá náměstkyně ministra Věry Šedivé, předsedkyně Asociace regionálních značek Kateřiny Čadilové a Bohuslava Bohuňka z týdeníku Marketing Sales
    Media.
    " style="">
    Ministerstvo zemědělství plánuje nové značky: Česká potravina a Vyrobeno v ČR. Moderátor Jan Bumba se ptá náměstkyně ministra Věry Šedivé, předsedkyně Asociace regionálních značek Kateřiny Čadilové a Bohuslava Bohuňka z týdeníku Marketing Sales
    Media.
    " style="">
    Ministerstvo zemědělství plánuje nové značky: Česká potravina a Vyrobeno v ČR. Moderátor Jan Bumba se ptá náměstkyně ministra Věry Šedivé, předsedkyně Asociace regionálních značek Kateřiny Čadilové a Bohuslava Bohuňka z týdeníku Marketing Sales
    Media.
0:00
/
0:00

„V dnešní době jsou v potravinářském průmyslu, v supermarketech desítky různých log, vlajek, slovních vyjádření, které odkazují na původ potravin v České republice. Spotřebitel se v tom nevyzná, má v tom chaos, a ne vždy jsou ta označení správná,“ říká náměstkyně ministra zemědělství Věra Šedivá.

Odmítá obavu, že dva nové pojmy ještě více přispějí k současnému chaosu. Česká potravina znamená, že při její výrobě byly na území České republiky použity české suroviny:

„Vyrobena na území České republiky znamená, že ta potravina nemusí pocházet z České republiky, může být dovezena odkudkoliv, ale všechny fáze výroby této potraviny musejí být na území České republiky,“ dodává Šedivá.

Zavedení dvou značek nebude stát nic: „Je to dobrovolné označení.“ Pokud výrobci splní podmínky vyhlášky, mohou tak označit potraviny.

Podnikatele bude kontrolovat Státní zemědělská a potravinářská inspekce, která může uložit sankce do výše 50 miliónů korun. Značek se dočkáme ve 2. pololetí letošního roku.

Jak se značky prosadí? Uvidíme

„Ono to pro výrobce nebude zdarma, protože změnit etiketování, označování výrobků něco stojí, ale bude na jeho zvážení, zda se mu tato investice vyplatí,“ oponuje předsedkyně Asociace regionálních značek Kateřina Čadilová.

Z pohledu spotřebitele je prý značek příliš mnoho, a pak jsou navzájem kontraproduktivní:

„Na druhou stanu každá značka vznikla na něčí objednávku a je otázkou vývoje, zda prověří svou životaschopnost a smysluplnost,“ tvrdí Čadilová.

A co si o dvou nových značkách myslí odborník na marketing?

„Tohle bude 150. značka v pořadí, takže k její účinnosti jsem skeptický, ale je to hezký záměr, myšlenka dodat zákazníkům další informace je bohulibá,“ odpovídá redaktor týdeníku Marketing Sales Media Bohuslav Bohuněk.

autoři: mvo , bum

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu