Česká média nemají ženy ve vedoucích pozicích. Prosazují se jen ostré lokty, upozorňuje Marcela Linková

Kongres žen, platforma, která si klade za cíl otevírat témata týkající se různých skupin žen, vznikla v roce 2012. Podle jeho předsedkyně Marcely Linkové je Česko v mnohém pozadu, například v zaměstnávání žen na částečné úvazky. A dobře si nevedou ani média, v jejichž čele jsou především muži.

Ve vedení českých médií je méně než 9 % žen, uvádí Marcela Linková ve Dvaceti minutách Radiožurnálu výsledky analýzy. Ve zpravodajství je situace ještě o něco horší. „I na Slovensku jsou šéfredaktorky významných deníků, třeba SME nebo Pravda,“ připomíná.

Podle Marcely Linkové existuje poptávka po řešení situace. „Spolupracovali jsme s celou řadou předních českých novinářek a redaktorek. Je třeba vytvářet tlak na vedoucí místa,“ domnívá se s tím, že v Česku se prosadil styl vedení založený na tvrdých loktech. Výzkumy však dle slov Marcely Linkové ukazují, že účinnější ve vedení je schopnost komunikace a řízení lidských zdrojů. „To se u nás podceňuje,“ míní.

Čtěte také


Jako společnost si ceníme rodičovství, ale měli bychom vytvářet podmínky pro skloubení práce a rodiny. I proto, že většina rodin nevyjde s jedním platem. Jde o rodiče, nejen matky.

Média se však mění, jak Marcela Linková upozorňuje. A s nimi postupně i způsoby zobrazování žen a ženského těla. „Máme soutěž Sexistické prasátečko, v jejímž rámci lidé posílají fotky,“ uvádí příklad akce, do které se zapojuje většinová společnost.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: šše , kko
Spustit audio