Češi nejvíce investují do moderny a luxusních starožitností

2. květen 2014

"Pokud chcete investovat do umění, je nejdůležitější, aby se vám kupovaná věc líbila," uvedl v pořadu Třináctka Plus expert aukčního domu Dorotheum v oblasti výtvarného umění Michal Šimek. O trhu s uměním si povídali se Štěpánkou Duchkovou.

Pak je samozřejmě velmi důležité zjistit, zda je částka například za špičkový obraz adekvátní. Je dobré se zeptat na více místech a hlavně porovnávat. Investor by také neměl přecenit solidnost prodejce, měl by si ho ověřit.

V oblasti výtvarného umění je v posledních letech největší zájem o špičková díla představitelů české moderny. Patří mezi ně autoři, jako je František Kupka, Emil Filla nebo Toyen.

V oblasti starožitností je v poslední době největší poptávka po výjimečných a luxusních starožitnostech. Velký zájem je například o špičkový barokní nábytek nebo české historické sklo z období 1820-40, což je zlatý věk českého sklářství.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.