Billboardová lobby má určitě radost, hodnotí architekt Hnilička pozastavení účinnosti pražských stavebních předpisů

13. leden 2015

Ministerstvo pro místní rozvoj v pátek oznámilo, že pražské stavební předpisy jsou nezákonné a nevymahatelné. Chystá jejich novelizaci, která podle rezortu bude trvat zhruba půl roku.

Než nové předpisy vzniknou, náměstek primátorky Matěj Stropnický se plánuje odvolávat proti žádostem o umístění billboardů nebo megaboardů.

„Je možné umisťování zdržovat do té doby, než vstoupí v platnost předpisy v novelizované podobě," vysvětlil svou strategii náměstek.

První místopředseda České komory architektů Pavel Hnilička, který přípravu předpisů vedl, vnímá pozastavení jejich účinnosti jako účelové.

„Nahrává to reklamní lobby, která se předpis všemi možnými způsoby snažila odstranit ze světa,“ řekl v Ranním Plusu architekt.

Podle něj má billboardová lobby z rozhodnutí rezortu radost. „Ministerstvem zmiňované problémy byly řešitelné, a jsou do určité míry zástupné,“ soudí Hnilička.

„Neslyšel jsem žádnou konkrétní kritiku textu stavebních předpisů, až na nějaké drobnosti. Upřímně řečeno nevím, co by předmětem novelizace mělo být,“ svěřil se architekt.

Mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Marek Pavlas pozastavení platnosti předpisů vítá: „Je to pro nás potvrzení našich dlouhodobých tvrzení o tom, že předpisy byly připraveny nekvalitně.“

Pavlas je přesvědčen, že předpisy sloužily spíše předvolební agitaci bývalého primátora Hudečka, a tlak na jejich urychlené dokončení způsobil, „že obsahovaly zásadní chyby, které teď ministerstvo pro místní rozvoj shledalo v rozporu se zákonem.“

Mluvčímu vadí, jak jsou v diskuzích o stavebních předpisech prezentováni obchodníci s reklamou. „Mně opravdu není příjemné, že se o naší společnosti, která je každoročně auditována a má transparentní hospodaření, mluví jako nějaké šedé pololegální organizaci.“

Záměr Stropnického uplatnit v Praze model francouzského města Grenoble, kde místní samospráva zakázala veškeré billboardy a reklamní poutače Pavlas odmítá.

„Doufám, že zvítězí zdravý rozum, protože venkovní reklama funguje ve všech evropských hlavních městech, a pokud je vhodně regulovaná, tak městu nevadí, a je mu naopak prospěšná,“ vysvětlil mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy.

autoři: rkr , oci
Spustit audio